lördag 27 februari 2010

Förändring av sofforna







Jag har varit så otroligt trött på våra 2 blå soffor en längre tid.
Så nu har jag varit på Ikea och köpt 4 överkast som jag sytt ihop två och två. Det är liksom lite stretch i dem så de faller fint runt sofforna.
Har ju en massa tyger hemma så jag sydde nya överdrag till alla 10 kuddarna.
Blev lite vårtema nu, tänkte sy nya till hösten i lite mörkare färger.

Ja, det blev iallafall en STOR förändring.



Idag har jag städat hos hönorna och Jonas har snickrat på hönshuset.
Ikväll skall vi på kalas för Morfar och Pontus & Simon. Det brukar alltid vara mysigt på de kalasen.

Inatt hade vi sova över gäster. Viktoria och Stefan stannade till mellan flytt och klippning. Trevligt! Lite vin igår kväll och nybakade scones i morse. Hoppas de trivdes!
Det gjorde iallafall vi.

4 kommentarer:

Vickan sa...

Nog trivdes vi allt! Sov fruktansvärt gott (o jag menar det, skall ni göra er av med sofforna, RING OSS FÖRST!!) Helt fantastiskt med nybakta scones :) O Ellen var kanon... Det blev inte så ljust, men fräckt =) Kaxig frisyr till kaxig tjej! ;)

Susanne sa...

Det blev ju jättefint med de "nya" sofforna och kuddarna till! Vad snabbt du sydde kuddövedragen. Mycket imponerad. Härliga färger och se vad detta gjorde, ni fick två soffspekulanter på en gång;-)
Puss

Bokedalens Paradis sa...

Gud vad fint det ble...............
Smart ide att sy nya fodral......

Kramen

Jessika sa...

Det ser ju trevligt och vårlikt ut!