lördag 21 augusti 2010

Maja-baja

Känner att jag vill skriva lite om Maja-baja. Hon är en alldeles speciell höna som jag har haft i 8 år. Hon är hur tam som helst och kommer alltid upp på altanen för att hitta eventuella matrester. Därav namnet, inte helt sällan lämnar hon en liten hög efter sig... inte så poppis av alla i familjen.
Grejen är att jag redan nu fasar för den dagen då jag hittar henne död. Hon är ju till åren kommen och värper inte längre. Hon la ett 10 tal ägg i våras, men inget efter det. Sitter på pinnen och sover hela förmiddagen och går och lägger sig först av alla. Men det brukar ju i och för sig gamla damer göra och de kan ha många år framför sig ändå.
Ja, ja inget att fundera på egentligen. Jag är glad så länge hon finns med oss. :-)

1 kommentar:

Vickan sa...

Sicken mysig höna! Synd att hon slutat värpa...