onsdag 17 mars 2010

Ont i nacken


I tisdags halkade jag på en isfläck och ramlade baklänges och slog i bakhuvudet. Tog liksom emot med huvudet. Inte så bra, hade varit bättre att ta emot med rumpan eller något. Men icke! Det svartnade någon sekund, sen kom en kraftig huvudvärk som har suttit i sen dess. Plus jätte ont i nacken. Men inget illamående som tur är. Idag onsdag blev jag övertalad att åka och kolla upp det. Åkte till vårdcentralen och blev sen skickad till röntgen. Tog ett gäng bilder men allt såg bra ut. Skönt!

Lägger in en bild på en som kanske också får ont i nacken om jag inte hittar någon som vill ha honom snart;-)

6 kommentarer:

Vickan sa...

En mycket klok människa som övertalade dig måste jag säga! Hade det varit en cochintupp eller en silkestupp hade han kunnat få flytta in hos oss :)

Jennie sa...

Ja, kära du. Det är allt tur att jag har dig.

Anonym sa...

Gött att det inget var med nacken.........synd att huvudet behövde ta smällen.......hellre ett blåmärke på rompen!!!!

kram

Susanne sa...

Du kan ju ta och sätta tuppfan med ett snöre runt huvudet. På så sätt fungerar han som en dämpare om du skulle falla igen. Då blir det ju två flugor i en smäll så att säga. Dvs du skyddar huvudet och tuppen möter Jesus. Kom nu inte och säg att det inte är en helt utmärkt idé.

Jennie sa...

Låter som en strålande idé!
Att jag inte tänkt på det förut.

Mia Maräng sa...

Hejsan!
Vilken otur! men tur att det inte var någon fara.
Det var jätte kul att se dig i affären idag. Hoppas att vi ses snart igen och att ni fick pyssla lite idag..
Kram Mia Maräng